De glemte! Barneomvisning i friluftsmuseet

Utforsk skjulte skatter fra vikingetiden og muligens en sjørøverskipkanon i vårt friluftsmuseum!

Museer er som store skattekister fulle av spennende ting, og de har en magisk evne til å bevare historier selv de som jobber der ikke alltid vet om. Hos oss har de flinke folkene i avdelingen for skattestyring funnet ut hemmelighetene bak mange morsomme gjenstander i friluftsmuseet vårt. Vi vil gjerne invitere deg til en helt spesiell tur, der en av våre flinke ansatte vil ta deg med på en spennende reise for å oppdage skjulte skatter som nå er åpne for alle!

Noen av disse tingene kan virke vanlige ved første øyekast, men blant dem er det en kanon fra veldig lenge siden, kanskje har den vært på et sjørøverskip? Her finnes også steiner med runer på fra vikingetiden og til og med en ekkel gapestokk! Tør du å få jernringen rundt halsen din? På denne turen vil du få se og lære om alle disse fantastiske tingene og mye, mye mer.

Vi gleder oss til å ønske deg hjertelig velkommen til en søndag fylt med morsomme opplevelser og spennende oppdagelser!

Borgarsyssel Museum – en dag fylt med aktiviteter for hele familien!

På museet vil dere kunne delta i aktiviteter spesielt tilrettelagt for barn. Fra å lære om historien til Sarpsborg til å delta i kreative verksteder.

Barn 5-10 kr 50,-
Voksne kr 100,-
Ledsager (ved fremvisning av ledsagerbevis): gratis

I tillegg tilbyr vi butikker og en koselig cafe hvor du kan nyte en forfriskning etter å ha sett på våre utstillinger. Vi har også lagt stor vekt på å tilrettelegge for alle, uavhengig av behov, og på nettsidene våre finner du mer informasjon om universell tilrettelegging. https://ostfoldmuseene.no/borgarsyssel/tilgjengelighet

For de som kommer med bil, har vi gode parkeringsmuligheter i kort gangavstand av museet, hvor det også er mulig å lade elbil.

Museum24:Portal - 2024.05.06