Pressemelding: budsjettlekkasje – regjeringen med raus bevilgning til østfoldmuseene

• Kom med gode nyheter til Østfoldmuseene. Fra v. Michael Torp, Finn Erik Blakestad, Hege Hauge Tofte og Tage Pettersen foran Moss by- og industrimuseum.
    Kom med gode nyheter til Østfoldmuseene. Fra v. Michael Torp, Finn Erik Blakestad, Hege Hauge Tofte og Tage Pettersen foran Moss by- og industrimuseum. Bård Alsvik

Fredag 5. oktober kunne Høyres Tage Pettersen fra familie- og kulturkomiteen på Stortinget på vegne av regjeringen presentere budsjettlekkasjer som har skapt stor begeistring i Østfoldmuseene. Østfoldmuseene er tildelt 1 million kroner i tillegg til ordinære driftsmidler i 2019 for å styrke vår samfunnsrolle. Videre har vi fått 5 millioner kroner i 2019 og 4 millioner i 2020 til vårt nye fellesmagasin Nye veveri i Tistedalen i Halden.

«- Vi er særlig stolte over at regjeringen presiserer at måten vi jobber målrettet i fellesskap med samlingene i Østfold er bærekraftig om fremtidsrettet. Museet er svært takknemlig for denne bevilgningen, og anerkjennelsen motiverer oss i det videre arbeidet med samlingene i Østfold», forteller direktør Hege Hauge Tofte.

For mer informasjon se pressemelding.

Pressemelding ekstra midler fra statsbudsjettet til Østfoldmuseene 08.10.18

Museum24:Portal - 2024.03.19