Sommerskole og åpent museum uke 32

Kurs i tradisjonshåndverk for barn - lag ditt eget møbel!

Vi inviterer til sommerskole og åpent museum på Folkenborg i hele uke 32 fra kl. 11-14. Åpen butikk og kafé alle dager. Her kan du nyte lokalproduserte tørstedrikker og deilig Gårdsis, og kanskje du finner en gave til deg selv eller andre i vår museumsbutikk? Hils på hønene og hanen, besøk de gamle husene, "prøvekjør" gråtassen på tunet og ta en tur innom hestekjøretøy-utstillingen vår. ​

Sommerskole mandag-søndag uke 32: Møbelsnekkerkurs!
I Mysen er det lange tradisjoner for møbelsnekring, og i år som i fjor inviterer vi barn i skolealder til å delta på et kurs i nettopp møbelsnekring her på Folkenborg museum. Vår dyktige kursholder og møbelsnekker Jacob Karlsen lærer deg å snekre et eget møbel, en flott krakk, som du kan ta med hjem! Kurset varer i ca 2,5 time, og det er plass til 7 deltakere pr dag.

Påmelding innen 1. august til aurora@ostfoldmuseene.no Legg ved navn og alder på barnet, samt navn, e-post og telefonnummer til forelder/foresatt.

Museum24:Portal - 2024.03.19