SuperSøndag - Verdens beste Lille Blå

Opera Østfold og Østfoldmuseene inviterer til teaterforestilling og Kulturverksted for hele familien. Kom og møt Lille Blå, Voff og solsikkene.

Lille Blå og hunden Voff er verdens beste venner og naboer. Visst er de svært så forskjellige – med Lille Blå som den impulsive og Voff den forsiktige. Men kanskje er det derfor de aldri blir lei av å gjøre ting sammen? Som for eksempel å delta i den store SOLSIKKE- KONKURRANSEN.

Når forestillingen begynner, møter vi postmannen som setter opp plakater som forteller om konkurransen. Snart er de to vennene i gang med å fylle blomsterpotter med jord, legge solsikkefrø i jorda samt å gi frøene vann. Samtidig som de koser seg med å synge sin ”hjemmesnekrede” solsikke-konkurranse-sang. Alt er bare fryd og glede, inntil Lille Blå får høre at det har dukket opp en mulighet til å bli berømt. Og dermed glemmer Lille Blå både vennen og solsikkekonkurransen.

Lille Blå er klassisk dukketeater på sitt beste med en aktør som har vært i gang siden 1981. Lille Blå er kjent fra NRK en gang for lenge siden, men dette er en nyskrevet forestilling!

Kulturverksted
Etter forestillingen blir det kulturverksted med Østfoldmuseene - Halden historiske Samlinger som setter søkelys på håndverk. Bli med inn i verkstedet for å lage solsikker av papir og blomsterpinner. Det er også mulig å plante solsikkefrø for å ta med hjem. Her får barn og voksne lov til å prøve seg rundt bordet og skape sammen. Kafeen er åpen og serverer deilige hjemmelagede matbiter fra alle verdens hjørner og det er Frivilligsentralen som står for alle servering.

Billetten koster kr 65,- og billetter kan kjøpes på forhånd på Ticketmaster.no eller i døren ved ankomst.

Dørene åpner klokken 12. Teaterforestillingen starter klokken 13.

SuperSøndag - Verdens beste Lille Blå

Opera Østfold og Østfoldmuseene inviterer til teaterforestilling og Kulturverksted for hele familien. Kom å møt Lille Blå, Voff og solsikkene.

Fredrikshalds Teater, Halden
23. februar 2020 kl. 12.00 – 15.00

Arrangementet støttes av Sparebank1Stiftelsen Halden.