Haldenhistorier - Treforedling, en hjørnesteinsnæring i Haldens historie

Treforedlingsindustrien har kanskje vært den viktigste hjørnesteinsnæringen for Halden gjennom historien. Det sies at byen er "bygd" på tømmer.

Denne kvelden i oktober kommer historiker Svein Olav Hansen på besøk for å fortelle oss mer om treforedlingsindustriens historie, og hvordan næringen har påvirket byen vår. Det blir spennende og interessant historie fortalt av en av byens fremste lokalhistorikere. Du får også mulighet for å kjøpe deg noe godt å spise og drikke. Her er det bare å glede seg!

Haldenhistorier er en serie foredrag som handler om byens historie. Foredragene blir holdt på Halden museum – Fayegården, som er en historisk bygning midt i Halden. Her får du høre spennende fortellinger om alt fra kriger og industri, til hverdagslivet i byen gjennom tidene.

Foredragene er en flott måte å lære mer om Halden på. Du får høre interessante historier fortalt av folk som kan mye om byens historie. Det er også en fin sjanse til å møte andre som er interessert i Halden og dens fortid.

Praktisk informasjon
Sted: Halden museum – Fayegården, Svenskegata 6 1776 Halden
Billetter: 125 kr inkl. inngang på museet. Du kan kjøpe billetter i døra eller bestille på nettet.

Museum24:Portal - 2024.10.08