Turist i egen by: Moss

I anledning "Turist i egen by" i Moss, ønsker vi hjertelig velkommen til unike opplevelser på Moss by- og industrimuseum. Bli med oss for en dag fylt med spennende utforskning, kreative aktiviteter, og en unik reise gjennom byens rike historie. Fra interaktive utstillinger til håndverksaktiviteter og historiske dufter, har vi noe for enhver smak. Utforsk skjulte skatter i byen vår og oppdag Moss fra en helt ny side.

I hjertet av Moss by- og industrimuseum venter en spennende utfordring:

Vi har en mistanke om at flere mus har tatt seg til rette og gjemt seg i utstillingens mange kriker og kroker. Vi inviterer deg til å bli en del av letingen – alt du trenger å gjøre er å spørre etter en lommelykt ved ankomst og la eventyret begynne.

Dykk ned i Moss' fortid med våre aktiviteter for barn og unge

• Har du noen gang lurt på hvordan Moss luktet for tre hundre år siden? Vår "luktestasjon" tilbyr en sjelden mulighet til å oppleve byens historiske dufter.

• Utforsk museumet på en interaktiv måte ved å løse rebusppgaver eller delta på en spennende bildejakt.

• Bygge et vakkert laftehus av tømmer, konstruere skip av LEGO, og male korn til mel.​

• Avslutt ditt besøk med litt lek! Vår populære sekkesklie er åpen for alle som ønsker et morsomt avbrekk. Det er den perfekte måten å avrunde en dag fylt med læring og utforskning.

Utstillingen: De som var, vi som er

Dykk ned i Moss og Rygges rike historie og utforsk hvordan fortidens liv har formet dagens samfunn – og hvordan våre valg i dag vil påvirke fremtiden. Opplev hvordan Moss, en smeltedigel av kulturer, har utviklet seg gjennom århundrene.

Gjennom interaktive utstillinger, personlige fortellinger og historiske artefakter, inviterer vi deg til en dypere forståelse av Moss og Rygges utvikling, samt din rolle i dette langvarige samfunnet.

Voksen: kr 80
Barn og ungdom til og med 17 år: kr 40
Student (ved fremvisning av studentbevis): kr 40
Familie (2 voksne med egne barn): kr 200