Fotomaterialet består hovedsakelig av portretter av barn, konfirmanter, brudepar, familefoto samt dyrefoto. Reklameoppdragene er ikke en del av arkivet lenger da negativene ble overlatt bestiller eller firma. Kundene til Studio T kom primært fra Østfold, men også Akershus og Oslo. Trine og Tom Viggo Thomassen gikk begge på fotolinja på Glemmen videregående skole i Fredrikstad og har svennebrev i portrett foto. Trine hadde læretida si hos Fame Foto /Teie i Tønsberg. Tom Viggo dro til fotograf Arild Sønstrød i Drammen, men avslutta læretida hos Tommy Ødegård i Fredrikstad. Selv hadde de tre lærlinger som fikk godkjent sitt svennebrev i Studio T.
Dette er et eksempel på et fotoarkiv som representerer overgangsperioden da fotograferinga gikk fra å være analog til digital. På 2000-tallet brukte fotografene fortsatt analog film, mens flere begynte å bruke digitale kameraer parallelt i arbeidet. Nå blir det fysiske arkivet innlemmet i samlingen til Østfold fylkes billedarkivet og bevart i fotomagasin og sikret for framtidig bruk.
Foreløpig blir arkivet kun bevart og ikke registrert eller digitalisert. Tidligere kunder hos Studio T som ønsker å bestille nye kopier kan gjøre det hos Østfold fylkes billedarkiv. På grunn av lov om personvern, vil det ta mange år før bildene kan brukes aktivt i formidlinga ved Østfoldmuseene. Det er likevel ingen tvil om at bildene vil komme til nytte i framtida. På samme måte som vi fascineres av fotografier fra 1920-30-tallet i dag, vil nok disse bildene også bli spennende for publikum om nitti år til tross for dagens bildeflom.
Tine Frågodt som overleverte gaven har også arbeidet som fotograf i Moss og overtok i sin tid arkivet til Studio T da de avsluttet. Hjertelig takk til henne og fotografene Trine og Tom Viggo Thomassen for gaven!
Østfold fylkes billedarkiv har dermed tatt vare på negativarkivene etter fotografer som virket i Moss i en periode på over hundre år. Dermed kan vi studere mossinger på negativmateriale av både glass, nitrat og sort/hvit film til fargefilm på plast. Fotografene Karen Bratlie, Th. Bachmann, Jo Benkow, Per Lunde, Mia Kay og fotografene Thomassen er presentert i samlinga vår. Svært lite materiale er digitalisert. Men det er i noen tilfeller gjort søkbart digitalt på bestillers navn eller man kan søke i fotografens protokoll. I andre tilfeller er selve det fysiske arkivet ordnet slik at man kan lete i negativkonvoluttene som er sortert alfabetisk etter etternavn til bestiller. Fotografen kunne ikke bare fotografere, han eller hun måtte også kunne arkivere.